آیکوپ وب

خبر فارسی علمی و فناوری

ظاهرا اپل اولین مشتری فناوری 3 نانومتری TSMC خواهد بود

 ظاهرا اپل اولین مشتری فناوری 3 نانومتری TSMC خواهد بود

TSMCبه عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان، قصد دارد تا اواخر سال جاری از فرآیند 3 نانومتری خود رونمایی کند و به نظر می رسد اپل اولین مشتری این فناوری باشد.

طبق شایعات، مدل های آیفون پرو امسال از تراشه TSMC 4 نانومتری A16 استفاده می کنند، در حالی که مدل های غیر پرو آیفون 14 از تراشه 5 نانومتری A15 استفاده می کنند.

 سامسونگ اولین شرکتی است که تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را آغاز کرده است و ظاهرا قرار است از این تراشه ها در استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال استفاده شود و هنوز صحبتی در مورد استفاده از آنها در گوشی های هوشمند وجود ندارد.

انتظار می رود اپل از فناوری 3 نانومتری TSMC در تراشه های A17 و M2 Pro خود استفاده کند و در صورت صحت این خبر، برای اولین بار شاهد استفاده از این فناوری پیشرفته در مدل های سری آیفون 15 پرو خواهیم بود. احتمالاً M2 Pro در مک بوک پروهای 2022 استفاده خواهد شد.

TSMC گفته است که تراشه‌های 3 نانومتری آن 25 30 درصد انرژی کمتر و 10 تراشه 15 درصد سریع‌تر مصرف می‌کنند. این در حالی است که سامسونگ ادعا کرده است که فناوری 3 نانومتری این شرکت 45 درصد مصرف انرژی کمتر و 23 درصد عملکرد سریع‌تر خواهد داشت.

 

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
با خبر های علمی روز دنیا آشنا شوید
آرشیو مطالب
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان